28 februari 2020

Tijdlijn historie 60 jaar Van de Vin

1960
inschrijving Kvk Firma van de Vin als ‘machinaal timmerbedrijf’ en bouw werkplaats achter het woonhuis.

1965
aanschaf eerste grote investering van een 4-zijdige schaafmachine.

1972
Verhuizing naar nieuwbouw Vondellaan 25 Heeze met 12 medewerkers en Firma van de Vin veranderd in Van de Vin N.V.

1982
Anton en Mathee van de Vin gaan werken bij Van de Vin en het bedrijf maakt de keuze om zich verder te specialiseren in houten ramen en kozijnen voor de zakelijke markt.

1987
het bedrijf wordt overgenomen door de 2e generatie Anton en Mathee van de Vin en inmiddels Van de Vin B.V. veranderd in Van de Vin ramen en kozijnen B.V.

1995
de beslissing wordt genomen om nieuw te bouwen want het bedrijf groeit uit zijn jas. Daarom wordt er voor de productie een 4-daagse werkweek ingesteld om te zorgen voor meer productie capaciteit. De 4-daagse werkweek wordt nog steeds toegepast.

1997
grote investeringen worden doorgevoerd en er wordt een nieuwe afkortlijn en een nieuwe BMH-straat hoekopstelling geïnstalleerd. Tevens wordt er een vestiging aan de Emopad in Geldrop in gebruik genomen zolang als de verhuizing naar een geheel nieuwe productie locatie vertraagd is. Het logo wordt vernieuwd samen met de volledige huisstijl.

2001
dan is het eindelijk zover dat 2 productie locaties samengevoegd worden in de nieuwbouw aan De Geestakkers 8, 7.500 m2 hal en 500 m2 kantoor voor ongeveer 60 medewerkers.

2002
het bedrijf start met het oplossen van vragen vanuit de markt door de ontwikkeling van de vinD90 balkondeur voor meer daglicht en een hoge wind- en waterdichtheid.

2006
al snel is het alweer nodig om het kantoor en de kantine verder uit te breiden. Ook start het bedrijf met het af fabriek beglazen van de ramen en kozijnen.

2007
voor de renovatiemarkt wordt het vinEasyfit montagesysteem ontwikkeld. Hierdoor is het mogelijk om in 1 dag een woning te voorzien van compleet nieuwe kozijnen die af fabriek al zijn uitgevoerd met glas en aflak. De woning wordt dan ook meteen dezelfde dag voorzien van nieuwe vensterbanken, raamdorpelstenen en aftimmering waarvoor de bewoner maar 1 dag voor thuis behoeft te blijven.

2009
de beide huismerk kozijnen vinGarant en vinEcofit worden verder doorontwikkeld met een duidelijker eigen gezicht en uitvoering. De huisstijl en het logo worden opnieuw iets opgefrist. Gestart wordt met het modelleren van kozijnen in 3D.

2010
het pand aan De Geestakkers 7, 1.600 m2 hal met kantoor worden aangekocht om kozijnen beglaasd en afgelakt te leveren beter mogelijk te maken.

2011
gestart wordt met de introductie van Lean onder de naam ‘Samen Verbeteren’, de doorlooptijd in de productie wordt verkort van 21 naar 7 dagen, een project overstijgende samenwerking met een groep klanten wordt onder de werknaam ‘Ketenpartner bij Uitstek’ gestart.

2015
om nieuwe investeringen in de productie ruimte te geven wordt het achter terrein van 2.500 m2 volledig overkapt en voorzien van een sprinkler installatie.

2016
2 nieuwe Windowmasters voor kozijn- en raamonderdelen worden in gebruik genomen, de layout van het kettingtransport vanuit de verfafdeling wordt volledig aangepast samen met de werkplekken voor afmontage en beglazen. Op kantoor is gestart met QRM trainingen om verdere doorlooptijden te verkorten. Tevens wordt gestart met de uitvoering van een automatiseringsplan voor de gehele orderafhandeling in een BIM omgeving waardoor ook beter aangesloten wordt met onze BIM omgeving van de klanten en vaste groep toeleveranciers.

2018
de 3e generatie Wytze en Jelle van de Vin, zonen van Anton, komen werken bij het bedrijf.

2019
vanuit de QRM gedachte zijn nieuwe teams op het bedrijfsbureau samengesteld en was uitbreiding van het kantoor met 65 m2 en een overdekt terras doorgevoerd. Tevens zijn 2 stuks nieuwe afmontage- beglazinglijnen geïnstalleerd waardoor de doorlooptijd in de productie nog verder wordt terug gebracht naar 6 dagen.

2020
dit jaar start Piet van Loenhout als algemeen directeur voor Van de Vin ramen en kozijnen en op 1 maart bereikt het bedrijf de mijlpaal van 60 jaar. Bij het bedrijf zijn bijna 90 medewerkers werkzaam en jaarlijks worden meer dan 20.000 stuks kozijnen geproduceerd.

Van de Vin ramen en kozijnen wil zich blijven professionaliseren en investeren in hun product en proces. Door project overstijgend samen te werken met klanten en toeleveranciers aan projecten wil zij hiervan blijven leren en verbeteren. Verder zal het bedrijf blijven innoveren en zich oriënteren op nieuwe markten voor houten kozijnen. Uiteindelijk wil ze voor jouw de beste ketenpartner bij uitstek zijn.