28 mei 2021

QR code voor beglaasde kozijnen Van de Vin

Beglaasde en afgelakte kozijnen bieden veel voordelen op de bouw. De woning direct wind- en waterdicht, één leverancier in plaats van drie voor uiteindelijk dezelfde levering, minder personeel op de bouwplaats, etc. en als er iets aan de hand is met het product: één aanspreekpunt. Bijvoorbeeld een ruit die per ongeluk sneuvelt of een raamkruk die beschadigd wordt. In dit soort gevallen wordt er contact opgenomen met de leverancier om bijvoorbeeld een nieuwe ruit te regelen. Maar wat voor ruit is het? Welke kleur heeft het kozijn als de glaslatten bijgewerkt moet worden? Nu begint het uitzoekwerk! Op de geveltekeningen wordt het kozijnmerk opgezocht om vervolgens in het kozijnboekje het juiste kozijnmerk erbij te zoeken. Welke ruit was er nu ook alweer gesneuveld? Deze situatie is voor de meeste uitvoerders heel herkenbaar. Van de Vin ramen en kozijnen wil net als U, af van al het uitzoekwerk en kans op verkeerde (na)bestellingen.

Een serviceverzoek wordt optimaal afgestemd op de relevante situatie van de klant, wat resulteert in minder kans op fouten.

Van de Vin voorziet sinds kort alle beglaasde houten ramen en kozijnen van een unieke QR code. Deze QR code is te vinden aan de binnenzijde van het kozijn in een onderhoek op het glas. Door het scannen met een mobiele telefoon van deze code kunnen we de juiste informatie snel boven water halen, zoals projectnummer, fasering en het kozijnmerk. Onze klanten worden zo nog beter ontzorgd: géén onnodig uitzoekwerk meer. Een serviceverzoek wordt optimaal afgestemd op de relevante situatie van de klant, wat resulteert in minder kans op fouten. De QR code zorgt er daarnaast voor dat informatie sneller voorhanden is, zodat er sneller geschakeld en geleverd kan worden. De QR code sticker kan na oplevering eventueel eenvoudig verwijderd worden. Maar die sticker is niet hinderlijk aanwezig en wellicht vindt de eindgebruiker het later ook nog handig als hij een gebroken ruit eenvoudig op maat kan nabestellen.

Mochten er vragen zijn over het gebruik van de QR-code neem dan gerust contact met ons op. Onze service afdeling (bestaande uit Ferrie van hout & Johan Franssen) staan voor jullie klaar.