6 juli 2022

vinService 2.0 : klantervaringen met de servicetool van Van de Vin ramen en kozijnen

In een bouwproces kan er veel gebeuren. Uiteraard staat het voorkómen van een behoefte aan service voorop bij Van de Vin, maar desalniettemin wordt ons professionele serviceteam hoog gewaardeerd door onze klanten. Gemak, ‘afspraak is afspraak’, snelheid en communicatie zijn de elementen die het meest genoemd worden als onderscheidend ten opzichte van andere timmerfabrieken.

vinService is de tool, die hierbij een steeds voornamere plaats inneemt. Een gereedschap waarvan veel gebruik gemaakt wordt en dat de afgelopen jaren door Van de Vin ook steeds verder is doorontwikkeld. Gericht op: gemak, snelheid en doelgerichte communicatie.

In onderstaand artikel vertellen enkele klanten over hun ervaringen.

Dennis van Loon: junior projectleider bij Van Santvoort Bouw in Veldhoven.

Hij werkt ongeveer 6,5 jaar bij dit bedrijf en was eerder (assistent) uitvoerder. Hij vertelt: “Drie jaar geleden heb ik voor de eerste keer heb samengewerkt met van de Vin Ramen en Kozijnen, dit was een nieuwbouwproject in Gerwen waar wij projectmatig 73 nieuwbouwwoningen hebben gebouwd. De Servicetool is in de afgelopen jaren flink geoptimaliseerd en uitgebreid, en tegenwoordig voor onze uitvoerders een onmisbaar instrument in het proces van oplevering en nazorg.

Op de vraag, “wat zijn dan de sterke punten van vinService?”, antwoordt hij het volgende: “Het gebruikersgemak is heel groot en dat komt onder meer omdat er geen inloggegevens of speciale software voor nodig is om ervan gebruik te kunnen maken. Het is feitelijk een toegang tot een speciale website bij Van de Vin. Heel gemakkelijk kunnen de ruiten, en tegenwoordig ook andere issues kenbaar gemaakt worden en kan er worden besteld. Dit functioneert ideaal op een laptop, tablet en smartphone.”

Dat voor zover het gemak betreft, maar wat als het om snelheid en communicatie gaat? Dennis stelt: “Duidelijke communicatie staat juist centraal, omdat elke aanvraag een uniek servicenummer krijgt. Vervolgens ontvangt de aanvrager geautomatiseerde mailberichten als terugkoppeling met de status van een aanvraag. Deze mailberichten worden ondersteund door een duidelijke rapportage en bij het gereedkomen van de werkzaamheden is de rapportage ondertekend door de klant en de monteur. Als het bijv. over bouwschades gaat is het digitaal ondertekenen van een offerte erg makkelijk omdat het weinig tijd en moeite kost. Op deze manier is het gehele aanvraagproces van een ruit of issue minder foutgevoelig door duidelijke, eenduidige en juiste informatieverstrekking.”

John Janmaat: uitvoerder bij Hurks bouw

John Janmaat zit grotendeels op dezelfde lijn, als hij spreekt over zijn ervaringen met vinService. “Voor ons project ‘Florijn; 44 woningen te Utrecht’ hebben wij gebruik gemaakt van de tool van Van de Vin. Tijdens de oplevering werden er krassen op ruiten geconstateerd. Deze ruiten hebben wij vervolgens eenvoudig met de servicetool kunnen nabestellen. Doordat het allemaal heel gemakkelijk in te vullen bleek, kon er vanaf de bouwplaats en nog niet eens vanuit de keet, al direct een nieuwe ruit besteld worden.”

Hij vervolgt: “Door het gebruiken van vinService is het ook niet nodig om de glaszetter vervolgens aan te sturen op de bouw, omdat die precies kan zien om welke ruit het gaat. Tevens worden de afspraken door Van de Vin met de bewoners zelf gemaakt. Indien deze afspraken zijn gemaakt, krijgen wij als uitvoerder een melding in de mailbox, wanneer en op welke tijd de afspraak plaatsvindt. Als het probleem vervolgens is verholpen, wordt er een gereed-melding verstuurd.”

Niels van der Veeken: BIM modelleur / werkvoorbereider bij Van Wijnen

Niels van der Veeken sluit zich als volgt bij de laatstgenoemde voordelen aan: ”Het grote voordeel van de vinService tool vind ik, dat er geen app geïnstalleerd hoeft te worden om dit handige gereedschap te kunnen gebruiken. De tool is toegankelijk via ieder device; telefoon, tablet of PC. In een paar klikken heb je een melding aangemaakt en wordt je via email op de hoogte gehouden over de status van de melding.”

Conclusie: vinService voorziet ook volgens praktische gebruikers beslist in de behoefte aan snelle, gemakkelijke en transparante service van een timmerfabriek, die kant-en-klare beglaasde en afgelakte houten kozijnen levert.